15 October 2017

MOVE ON 1

"Aku kan sebenarnya, teringin nak hidup dalam keluarga," mata ditala ke langit.

"Kau rasa, ok ke Usrah? Aku rasa macam creepy je. Macam ustaz ustazah," Rai mengunyah mister potato.

"Entah. Kalau ikut teori usrah tu means keluarga. Tapi aku kan. Tak dapat feel pun like a family ke definisi keluarga aku lain?" mata Joanna mengerling ke arah Rai. Rai jungkit bahu.

Tak tahu.

"Aku rasa aku tak boleh survive, duduk kat universiti ni"

"Kenapa pula, aku tengok selera je kau makan" Joanna tarik senyum segaris. Aku ketuk karang kepala budak ni.

"Dulu waktu sekolah, kita solat sebab kita kena kejar dengan ustazah Zafirah pakai rotan. Gila kau, kalau tak solat jemaah memang kena sebat lah," Joanna memeluk kepala lututnya.

"Wei!! Kau ingat lagi. Haha. Kelakar pula. Tapi aku pun rasa juga sekarang. Solat subuh dengan dhuha pun lebih kurang je. Subuh gajah," Rai merenung jauh ke hujung pantai.

"Itulah, bila masuk universiti, tiada lagi warden nak marah , mak ayah pun jauh. Kita ni bebas. Tersangat bebas,"

"Weyhh, jom kita buat," Rai mengangkat kening double jerk. Joanna kelam.

"Kita buat family baru sini,"

"Serious lah,"

"Nampak muka aku macam main-main ke?"

"Kita nak buat? I mean Ki-Ta?" Jari telunjuk Joanna tunjuk depan dan belakang.


Al-Imran 3:110

"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia,menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang mungkar, dan beriman kepada Allah..........."

No comments:

Post a Comment

MazayaAbaya © . Designed by MaisarahSidi.com